Programul Operaţional pentru Pescuit
Finanţat de Fondul European pentru Pescuit (FEP)
”Valorificarea și conservarea tradițiilor pescărești pe malul Dunării călărășene”
Proiectul este finanțat de Fondul European pentru Pescuit (FEP), prin MASURA 2.1.2 – „Conservarea valorificarea si promovarea patrimoniului cultural si natural, prin susținerea activităților economice alternative, pentru creșterea atractivității zonei ” este relevant fata de scopul si misiunea FLAG de a promova activitățile de ecoturism in vederea dezvoltării regiunii pescărești din județul Călărași, prin valorificarea potențialului natural, piscicol si cultural al zonei.
Valoarea totală a proiectului este de 520.534,64 lei, din care valoarea financiară nerambursabilă este de 419.786 lei.
Durata proiectului – 12 luni
Obiectivele actiunii:
Obiectivul general:
Promovarea activităților si oportunităților de turism in zona Dunării călărășene
Obiective specifice:
- Ob. 1 Promovarea resurselor si potențialului piscicol in zona Dunării călărășene
- Ob. 2 Valorificarea si promovarea potențialului natural si cultural local
- Ob. 3 Capacitarea actorilor implicați in promovarea turistica a zonei Dunării călărășene (autorități publice, asociații de pescari, ONG-uri, agenți economici)
- Ob. 4 Realizarea unei rețele informaționale privind utilizarea si conservarea resurselor piscicole, de mediu, culturale;
- Ob. 5 Identificarea cererii turistice pentru zonă, a modalităților de creștere a interesului turiștilor, in condiții de conservarea mediului si integrarea acestora într-o strategie de marketing turistic
Rezultate estimate:
- Un festival pescăresc ce va constitui un produs turistic
- 2000 de exemplare ale albumului turistic de prezentare a zonei
- 3000 de exemplare ale brosurii informative despre istoricul si resursele piscicole ale zonei
- 10 panouri turistice informative si 10 indicatoare spre site-uri turistice
- O strategie de marketing turistic elaborata
- Un portal web de promovare turistica
Activităţi de bază:
- Organizarea si desfasurarea festivalului pescaresc;
- Elaborarea strategiei de marketing turistic;
- Elaborarea albumului turistic;
- Elaborarea brosurii informative despre istoricul piscicol al zonei;
- Crearea portalului web de promovare turistica
- Managementul proiectului;
- Auditul proiectului