Direcţia Comunitară de Evidenţă a Persoanelor a judeţului Călăraşi a fost înfiinţată în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Guvern nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, aprobată prin Legea nr.372/2002, modificată şi completată ulterior, prin Hotărârea Consiliului Judeţean Călăraşi nr.134/27.12.2004, fiind serviciu public de interes judeţean cu personalitate juridică, cu sediul în Călăraşi, b-dul Republicii, nr. 50.
Direcţia Comunitară de Evidenţă a Persoanelor a judeţului Călăraşi a fost înfiinţată prin reorganizarea serviciilor de stare civilă din cadrul aparatului propriu al Consiliul Judeţean Călăraşi şi a birourilor judeţene de evidenţă a populaţiei din cadrul Serviciilor judeţene de evidenţă informatizată a persoanei din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor, iar prin hotărârea Consiliului Judeţean menţionată mai sus s-a aprobat organigrama acesteia, cuprinzând un număr de 21 de posturi.
Organigrama instituţiei cuprinde un serviciu de specialitate şi anume Serviciul Evidenţa Persoanelor şi Stare Civilă, precum şi Compartimentele Resurse Umane, Secretariat juridic si Financiar contabilitate, asigurare tehnico-materiala.
Direcţia Comunitară de Evidenţă a Persoanelor a judeţului Călăraşi are în principal următoarele atribuţii stabilite prin Regulamentul de Organizare şi Funcţionare:
- actualizează, utilizează şi valorifică Registrul de evidenţă a persoanelor al judeţului Călăraşi;
- furnizează, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţă a populaţiei, date necesare pentru actualizarea Registrului permanent de evidenţă a populaţiei;
- coordonează şi controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor;
- controlează modul de gestionare şi întocmire a registrelor de stare civilă şi a listelor electorale permanente; asigură emiterea certificatelor de stare civilă, a cărţilor de identitate şi a cărţilor de alegător;
- monitorizează şi controlează modul de respectare a prevederilor legale în domeniul asigurării protecţiei datelor referitoare la persoană;
- gestionează resursele materiale şi de dotare necesare activităţii proprii;
- tine evidenţa registrelor de stare civilă, exemplarul 2, şi efectuează menţiuni pe acestea conform comunicărilor primite;
- îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin acte normative specifice.
Conducerea instituţiei este asigurată astfel:
- Mihai MIU – Director executiv;
- Gabriel SAVA – Director executiv adjunct;
În activitatea specifică unităţii noastre sunt utilizate următoarele formulare, furnizate gratuit cetăţenilor la ghişeele de specialitate:
IMPORTANT
Soluționarea în regim de urgență a cererilor privind eliberarea actelor de identitate se face în cazul în care sunteți într-o situație deosebită ce necesită să aveți în posesie un document de identitate valabil, situație ce va fi prezentată lucrătorului de la ghișeul DCEP a jud. Călărași.
Actele de identitate se eliberează în aceeași zi, după ora 15:00, pentru cererile depuse până la ora 11:30 sau în ziua următoare pentru cererile depuse după ora 11:30, excepție fiind situațiile deosebite (defecțiuni ale echipamentelor, aplicațiilor sau comunicațiilor informatice, etc.), când eliberarea se va face după remedierea acestora.
Informaţii utile pentru cetăţenii români ce călătoresc în spaţiu Schengen
Date de contact:
- Adresă: Călăraşi, b-dul Republicii, nr. 50, cod poştal - 910005;
- Telefon / Fax: 0242 - 311492;
- E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.