Soluții informatice integrate pentru simplificare administrativă și reducerea birocrației prin digitalizarea serviciilor publice partajate la nivelul Consiliului Județean Călărași”, cod SIPOCA 1210/MySMIS2014+155166
În perioada de 25.05.2022 – 25.12.2023 Consiliul Judeţean Călăraşi implementează proiectul “Soluții informatice integrate pentru simplificare administrativă și reducerea birocrației prin digitalizarea serviciilor publice partajate la nivelul Consiliului Județean Călărași”, cod SIPOCA 1210/MySMIS2014+155166, proiect finanţat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, în cadrul apelului POCA/972/2/1, cererea de proiecte CP16/2021 pentru regiunile mai puțin dezvoltate), Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate, Obiectivul Specific 2.1: Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.
Proiectul nu se implementează în parteneriat, Consiliul Judeţean Călăraşi fiind beneficiarul direct al acestuia.
Valoarea totală eligibilă a proiectului finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă este de 2.982.100,99 lei din care 2.922.458,97 lei valoare eligibilă nerambursabilă, cuantumul cofinanţării acestuia fiind de 59.642.02 lei, aceasta fiind acoperită din bugetul propriu al judeţului Călăraşi.
Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacității administrative a Consiliului Județean Călărași de a asigura calitatea și accesul la serviciile publice oferite partajat prin simplificarea procedurilor administrației județene și reducerea birocrației pentru cetățeni.
Obiectivele specifice ale proiectului
- OS 1 Eficientizarea și simplificarea serviciilor gestionate partajat către Consiliul Județean Călărași, în corespondență cu Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, prin extinderea și interconectarea soluției de portal existente cu module privind serviciile/competențele partajate ale instituției
- OS2-Dezvoltarea abilităților personalului CJ Călărași prin specializarea angajaților CJ pe teme specifice proiectului (utilizarea modulelor sistem informatic) și organizarea unui schimb de experiență, în vederea simplificării procedurilor administrative și optimizarea proceselor orientate către beneficiari.
Grupul tinta vizat direct de implementarea si rezultatele proiectului este format din 25 persoane, angajati ai Consiliului Judetean Calarasi
respectiv:
- 20 persoane din cadrul directiilor CJ Calarasi relevante din perspectiva obiectivelor proiectului propus, viitori utilizatori ai Sistemului informatic implementat
- 5 angajati ai C.J care vor participa la vizita de studiu
Activitatile principale ale proiectului sunt:
A1. Managementul de proiect
A2. Informarea și publicitatea proiectului
A3. Extinderea sistemului informatic de management al proceselor și documentelor la nivelul CJ Călărași pentru simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni
A3.1. Realizarea analizei – diagnostic a sistemului informatic și de gestiune a documentelor existent (analiza de business)
A.3.2 Dezvoltarea, proiectarea, implementarea și operaționalizarea sistemului informatic integrat care
presupune implementarea de module informatice privind serviciile/competențele gestionate partajat de către autoritatea publică județeana
A.3.3 Auditul tehnic și de securitate al sistemului informatic dezvoltat și implementat
A.3.4 Realizarea unei campanii de diseminare a serviciilor furnizate prin proiect
A3.5 Instruire personal în utilizarea sistemului informatic
A 4 Organizarea unui schimb de experiență cu instituții/ organisme publice internaționale
REZULTATELE AȘTEPTATE CA URMARE A IMPLEMENTĂRII PROIECTULUI
- Rezultat program R3: Proceduri simplificate pentru reducerea birocratiei pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate – Rezultat proiect 1- Analiza – diagnostic (analiza de business) a sistemului informatic existent realizată
- Rezultat program R3: Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate – Rezultat proiect 2- Sistem informatic integrat pentru competențe partajate dezvoltat și implementat
- Rezultat program R3: Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate – Rezultat proiect 3- Audit tehnic și de securitate al sistemului informatic realizat
- Rezultat program 5 Cunostințe și abilități ale personalului din autoritățile și instituțiile publice locale îmbunătățite, în vederea sprijinirii măsurilor/ acțiunilor vizate de acest obiectiv specific; – Rezultat proiect 4 – 20 persoane instruite pentru utilizarea noului sistem informatic implementat
Pentru informații suplimentare vă stăm la dispoziție prin următoarea persoană de contact:
Manager proiect,
Dorina Drăghici
Nr. telefon: 0728 987 190
Adresa e-mail: dorina.draghici@calarasi.ro