– conduce evidenţa alimentărilor cu mijloace proprii ale ordonatorului principal de credite şi a instituţiilor
publice din subordinea Consiliului Judeţean:
– analizează cererile şi documentaţiile privind alimentarea cu mijloace băneşti a conturilor de disponibil ale
ordonatorilor de credite pentru cheltuielile curente şi de capital, urmărind respectarea legalităţii, necesităţii şi
oportunităţii în limitele aprobate prin buget şi în raport cu îndeplinirea acţiunilor şi sarcinilor de plan şi a
utilizării mijloacelor financiare acordate anterior şi virează în conturile de disponibil ale acestora sumele
aprobate în limita prevederilor şi potrivit destinaţiilor stabilite;
– efectuează raportarea operativă şi lunară a cheltuielilor către Direcţia Generala a Finanţelor Publice Călăraşi;
– întocmeşte şi prezintă ordonatorului principal de credite contul anual de execuţie al bugetului local, potrivit
legii;
– organizează, îndrumă şi controlează acţiunea de elaborare a lucrărilor privind bugetul local al judeţului precum
şi al bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unităţilor de subordonare judeţeană;
– pregăteşte şi întocmeşte lucrările referitoare la proiectul bugetului propriu de venituri şi cheltuieli, verifică,
analizează şi centralizează bugetele instituţiilor publice din subordinea Consiliului Judeţean;
– verifică şi analizează proiectele bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice de subordonare
judeţeană, în colaborare cu organele locale de specialitate, urmărind necesitatea, oportunitatea şi baza legală a cheltuielilor, dimensionarea reală a cheltuielilor bugetare, şi din celelalte fonduri, mobilizarea resurselor
existente, creşterea eficienţei în utilizarea fondurilor;
– analizează si propune spre aprobare Consiliului judeţean repartizarea procentului de 20% din sumele si cotele
defalcate alocate din unele venituri ale bugetului de stat, aprobate prin legea bugetara anuala, pentru
echilibrarea bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Călăraşi;
– analizează legalitatea, necesitatea şi oportunitatea, împreună cu compartimentul de specialitate, a listelor de
lucrări, utilaje, mobilier şi alte obiective de investiţii a căror finanţare se asigură potrivit legii, din bugetul local,
în vederea cuprinderii acestora în proiectul de buget în conformitate cu prevederile legale, privind finanţele
publice;
– întocmeşte lucrările şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite, bugetul propriu aprobat de
Consiliul Judeţean, cu repartizarea pe trimestre şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, precum şi propunerile
de repartizare pe trimestre a transferurilor din bugetul administraţiei centrale de stat, precum şi echilibrarea
bugetului propriu în vederea finanţării cheltuielilor privind investiţiile publice de subordonare judeţeană;
– comunică instituţiilor de interes judeţean, indicatorii financiari aprobaţi şi verifică şi corelează repartizarea pe
trimestre propusă de instituţiile respective prin bugetele de venituri şi cheltuieli;
– verifică şi analizează legalitatea, necesitatea şi oportunitatea propunerilor de modificare a bugetului propriu a Consiliului Judeţean şi a bugetelor de subordonare judeţeană şi avizează, sau după caz, întocmeşte
documentaţiile necesare, pe care le supune aprobării ordonatorului principal de credite potrivit competenţelor
legale;
– verifică şi analizează legalitatea, necesitatea şi oportunitatea utilizării în condiţiile legii a fondului de rezervă
la dispoziţia Consiliului Judeţean precum şi majorarea acestuia, volumului veniturilor şi cheltuielilor
extrabugetare la instituţiile publice de subordonare judeţeană, utilizării veniturilor proprii peste cele planificate;
– asigură alocarea fondurilor din bugetul local în funcţie de necesităţile stricte de finanţare şi corelat cu gradul
de realizare fizică a investiţiilor respective;
– urmăreşte execuţia cheltuielilor prevăzute în bugetul local, cât şi din fonduri extrabugetare şi informează
periodic despre modul de realizare al acestora propunând măsuri necesare ce trebuie luate atunci când se
constată că acestea nu se realizează potrivit prevederilor legale;
– organizează şi conduce evidenţele conturilor 8060, 8066, 8067;
– elaborează rapoarte şi proiecte de hotărâri pentru stabilirea de impozite şi taxe de interes judeţean;
– întocmeşte rapoarte de specialitate privind activitatea de preţuri şi tarife;
– elaborează rapoarte şi proiecte de hotărâri pentru stabilirea de preţuri şi tarife pentru produse şi servicii care
intră în competenţa Consiliului judeţean conform prevederilor legale;
– verifică, avizează şi propune Consiliului judeţean documentele agenţilor economici sau persoanelor fizice
plătitoare în legătură cu acordarea de amânări, eşalonări de termene sau scutiri la plata datoriilor;
– urmăreşte încasarea surselor de venituri curente Consiliului Judeţean conform legislaţiei în vigoare;
– asigură sprijin şi îndrumare Consiliilor locale privind determinarea volumului impozitelor şi taxelor cuvenite
fiecărui buget local precum şi în întocmirea documentaţiilor legate de stabilirea unor noi taxe şi impozite din
competenţa acestora, conform legii;
– verifică stabilirea şi virarea de către plătitori la termenele legale a categoriilor de venituri prevăzute la bugetul
judeţean în baza prevederilor legii finanţelor publice locale;
– calculează penalităţi şi majorări de întârziere ale veniturilor nevărsate la bugetul judeţului la termenele legale
de către contribuabili;- participă în toate etapele de elaborare, modificare, urmărire şi execuţie pe componenta financiară a
programelor de finanţare internă şi externă derulate de Consiliul Judeţean Calarasi;
– îndeplineşte responsabilităţi legate de derularea din punct de vedere financiar a proiectelor repartizate
urmărind încadrarea în prevederile bugetare ale proiectelor în structura lor (anexele la contractul de finanţare),
precum şi în structura clasificaţiei bugetare, funcţionala şi economică;
– ţine evidenţele, contabile sintetice si analitice, cheltuielilor prevăzute în liniile bugetare ale proiectelor în
finanţare, în structura bugetară şi cea solicitată de finanţator;
– colaborează cu unităţile de implementare a proiectelor în vederea realizării în timp util a documentaţiilor
necesare unei derulări corespunzătoare a acestora şi atingerii obiectivelor;
– întocmirea “Cererii de plată” după primirea documentelor de plată şi după ce a fost plătită contribuţia proprie
(acolo unde este cazul), conform contractului de finanţare;
– realizarea situaţiilor informative privind cheltuielile efectuate, fondurile primite, contribuţia proprie şi alte
asemenea în toate etapele, necesare conducerii în actul de decizie;
– realizează studii, sinteze, rapoarte şi informări cu privire la proiectele în derulare şi viitoare;
– asigură studierea cerinţelor organismelor finanţatoare privind întocmirea documentaţiilor financiare;
– urmăreşte şi îşi însuşeşte noutăţile intervenite pe parcursul derulării proiectelor, conform normelor,
instrucţiunilor, precum şi a planului de conturi;
– gestionează aplicaţiile şi programele informatice privind lucrările legate de implementarea proiectelor;
– asigură confidenţialitatea informaţiilor financiar-contabile;
– organizează, clasează, îndosariază şi păstrează până la predarea la arhivă a documentelor ce vizează evidenţa
financiar-contabilă, precum şi documentele ce cuprind informaţii despre proiectele derulate;
– răspunde de aplicarea legislaţiei specifice domeniului financiar-contabil în care deţine atribuţii;
– îndeplineşte şi alte atribuţii în domeniu, stabilite de lege, hotărâri ale Consiliului Judeţean Călăraşi sau
dispoziţiile Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi.
– controlează existenta faptica a mijloacelor materiale, a numerarului si a celorlalte valori aflate in
patrimoniu;
– verifică concordanţa intre existenta faptica a mijloacelor inventariate si datele inscrise in evidenta contabilă;
– verifică concordanţa dintre încasări si plăţi in numerar, cu datele din registrul de casă şi evidenţa contabilă;
– verifică legalitatea referitoare la recepţia, consumul si transferurile mijloacelor materiale;
– verifică respectarea normelor legale privind evidenţierea gestionară si in contabilitate a bunurilor materiale;
– verifică respectarea reglementarilor privind inventarierea periodica a patrimoniului;
– verifică legalitatea masurilor luate pentru recuperarea pagubelor;
– verifică respectarea dispozitiilor legale privind paza bunurilor materiale;
– verifică angajarea, constituirea de garantii, obligatiile si raspunderile gestionarilor;
– exercită controlul casieriei;
– verifică respectarea normelor legale privind eliberarea mijloacelor materiale, darea in consum a acestora in
concordanta cu normele de consum, precum si respectarea destinatiei pentru care au fost procurate mijloacele
materiale;
– verifică legalitatea operatiunilor de casare, declasare, scoatere din uz si transferare a mijloacelor materiale;
– verifică justificarea consumurilor de bunuri materiale;
– verifică modul de intocmire a documentelor primare, conducerea corecta a evidentei tehnico-operativa pe
locuri de depozitare si consum a mijloacelor materiale;
– Verifica respectarea normelor privind modul de intocmire a statelor de functii, repartizare sarcinilor pe
functii, angajarea personalului;
– verifică legalitatea platilor pentru drepturile banesti ale salariatilor, precum si modul de stabilire a sporurilor
salariale;
– verifică modul de intocmire a formularelor cu regim special, utilizarea si justificarea lor;
– verifică respectarea dispozitiilor legale privind achizitiile de produse;
– verifică acordarea vizei de control financiar preventiv;
– efectuează alte actiuni de control dispuse de ordonatorul principal de credite
– organizează şi conduce evidenţa contabilă a sumelor primite prin buget, drept alimentare cu mijloace băneşti, pentru executarea cheltuielilor proprii şi a unităţilor subordonate;
– asigură exercitarea controlului financiar preventiv pentru plăţile efectuate din bugetul judeţean (alimentare cu mijloace băneşti, plăţi reprezentând cheltuieli din bugetul propriu) eliberării de valori materiale şi pentru alte operaţiuni specifice, potrivit reglementărilor în vigoare; – întocmeşte toate documentele de plată privind cheltuielile curente si cheltuielile de investiţii din bugetul propriu sau alte fonduri extrabugetare derulate prin Consiliul judeţean;
– exercită controlul zilnic asupra operaţiunilor efectuate prin casierie şi asigură încasarea la timp a creanţelor,
lichidarea obligaţiilor de plată, luând măsurile necesare pentru stabilirea răspunderilor atunci când este cazul;
– organizează efectuarea la timp a operaţiunilor de inventariere a valorilor materiale, băneşti şi a decontărilor cu bugetul propriu;
– urmăreşte înregistrarea operaţiunilor de casare a bunurilor de natura obiectelor de inventar si a mijloacelor
fixe;
– îndrumă organele financiare, contabile din cadrul instituţiilor publice şi a unităţilor din subordinea Consiliului
Judeţean în elaborarea lucrărilor şi urmărirea execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli a celorlalte fonduri
extrabugetare, în conducerea corectă şi la zi a evidenţei contabile, organizează instructajele cu aparatul
financiar-contabil din unităţile respective pe probleme specifice activităţii acestora;
– întocmeşte documentele de plata a salariilor personalului aparatului propriu;
– primeşte, verifică, analizează şi centralizează dările de seamă contabile privind execuţia bugetului depuse de ordonatorii de credite finanţate din bugetul propriu al judeţului;
– întocmeşte, în colaborare cu compartimentul buget conturile lunare de execuţie a bugetului propriu al
Consiliului judeţean;
– întocmeşte dările de seama contabile centralizate privind execuţia bugetului propriu al Consiliului Judeţean şi al instituţiilor şi unităţilor de subordonare judeţeană;
– întocmeşte, in colaborare cu compartimentul buget, bilanţurile trimestriale şi anuale pentru bugetul propriu al Consiliului Judeţean Călăraşi.
– participă în toate etapele de elaborare, modificare, urmărire şi execuţie pe componenta financiară a
programelor de finanţare internă şi externă derulate de Consiliul Judeţean Calarasi;
– îndeplineşte responsabilităţi legate de derularea din punct de vedere financiar a proiectelor repartizate
urmărind încadrarea în prevederile bugetare ale proiectelor în structura lor (anexele la contractul de finanţare),
precum şi în structura clasificaţiei bugetare, funcţionala şi economică;
– ţine evidenţele, contabile sintetice si analitice, cheltuielilor prevăzute în liniile bugetare ale proiectelor în
finanţare, în structura bugetară şi cea solicitată de finanţator;
– colaborează cu unităţile de implementare a proiectelor în vederea realizării în timp util a documentaţiilor
necesare unei derulări corespunzătoare a acestora şi atingerii obiectivelor;
– întocmirea “Cererii de plată” după primirea documentelor de plată şi după ce a fost plătită contribuţia proprie (acolo unde este cazul), conform contractului de finanţare;
– realizarea situaţiilor informative privind cheltuielile efectuate, fondurile primite, contribuţia proprie şi alte
asemenea în toate etapele, necesare conducerii în actul de decizie;
– întocmirea rapoartelor financiare (intermediare şi finale), ce trebuie să conţină informaţii privind plăţile
efectuate şi date despre ajutorul financiar nerambursabil, precum şi a anexelor la rapoartele financiare solicitate de finanţator;
– realizează studii, sinteze, rapoarte şi informări cu privire la proiectele în derulare şi viitoare;
– asigură studierea cerinţelor organismelor finanţatoare privind întocmirea documentaţiilor financiare;
– urmăreşte şi îşi însuşeşte noutăţile intervenite pe parcursul derulării proiectelor, conform normelor,
instrucţiunilor, precum şi a planului de conturi;
– gestionează aplicaţiile şi programele informatice privind lucrările legate de implementarea proiectelor;
– asigură confidenţialitatea informaţiilor financiar-contabile;
– organizează, clasează, îndosariază şi păstrează până la predarea la arhivă a documentelor ce vizează evidenţa financiar-contabilă, precum şi documentele ce cuprind informaţii despre proiectele derulate;
– răspunde de aplicarea legislaţiei specifice domeniului financiar-contabil în care deţine atribuţii;
– îndeplineşte şi alte atribuţii în domeniu, stabilite de lege, hotărâri ale Consiliului Judeţean Călăraşi sau
dispoziţiile Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi.
– asigură in domeniul sau de activitate aplicarea legilor, decretelor, hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului
României, a ordinelor si instrucţiunilor emise de autorităţile administraţiei centrale;
– elaborează rapoarte de specialitate in vederea promovării proiectelor de hotărâri ale Consiliului Judetean
Calarasi din domeniul sau de activitate şi referate de specialitate pentru emiterea de dispoziţii ale Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi;
– asigură aducerea la îndeplinire in termenele stabilite a prevederilor hotărârilor Consiliului Judeţean si a
dispoziţiilor Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi din domeniul sau de activitate;
– asigură inventarierea si reevaluarea bunurilor proprietate publică si privată de interes Judeţean;
– ţine evidenta bunurilor aflate în domeniul public şi domeniul privat ale judeţului;- asigură administrarea si gestionarea eficienta a patrimoniului judeţului Călăraşi;
– urmăreşte şi asigură procedura de întocmire a cărţilor funciare pentru bunurile proprietate publică sau privată a judeţului în vederea dezvoltării de investiţii, prin vânzarea sau concesionarea acestor bunuri;
– centralizează hotărârile emise de Consiliile locale din judeţul Călăraşi pentru patrimoniul local şi întocmeşte
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind modificarea şi completarea inventarului domeniului public al acestora;
– acordă la cererea autorităţilor administraţiei locale din judeţul Călăraşi, asistenta tehnica de specialitate;
– elaborează regulamente privind gestionarea şi exploatarea serviciilor de administrare a domeniului public şi
privat al judeţului Călăraşi.
Luni – Joi : 8:00–16:30
Vineri : 08:00-14:00
Cookie name | Active |
---|