– participă efectiv la întocmirea proiectelor de hotărâri şi dispoziţii, după caz, şi le supune spre avizare
secretarului judeţului;
– avizează rapoartele compartimentelor de specialitate întocmite cu ocazia analizării proiectelor de hotărâri
iniţiate de preşedinte sau de consilierii judeţeni, precum şi a dispoziţiilor preşedintelui;
– avizează referatele compartimentelor de specialitate întocmite în vederea eliberării certificatelor de
urbanism şi a autorizaţiilor de construcţie eliberate de preşedinte;
– asigură, în condiţiile legii, reprezentarea județului Călărași, a consiliului judeţean și a Președintelui în fața
instanțelor de judecată;
– apără interesele județului Călărași, ale Consiliului judeţean și ale Președintelui în fața instanțelor de
judecată și față de terți;
– acordă asistenţă juridică consiliilor locale şi asigură reprezentarea acestora la instanţele judecătoreşti, la
cerere, cu aprobarea preşedintelui consiliului judeţean;
– acordă consultanţă, în probleme juridice, unităţilor administrativ teritoriale din judeţ, la cererea scrisă a
acestora şi cu aprobarea preşedintelui consiliului judeţean;
– asigură, la cerere, informarea şi documentarea juridică a direcţiilor şi compartimentelor de specialitate ale
consiliului judeţean;
– avizează contractele încheiate de consiliul judeţean cu persoane juridice sau persoane fizice;
– sprijină compartimentele de specialitate în activitatea de realizare a creanţelor bugetului judeţean.
– asigură convocarea consilierilor şi invitaţilor la şedinţele consiliului judeţean, precum şi ale comisiilor de
specialitate şi le pune la dispoziţie materialele supuse dezbaterii;
– execută lucrările de secretariat necesare pregătirii şi desfăşurării şedinţelor consiliului judeţean, precum şi
ale altor şedinţe şi instructaje organizate de consiliul judeţean;
– ţine evidenţa hotărârilor consiliului judeţean şi a dispoziţiilor preşedintelui consiliului judeţean;
– asigură întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor consiliului judeţean;
– asigură comunicarea hotărârilor consiliului judeţean și a dispoziţiilor preşedintelui celor interesați;
– asigură comunicarea hotărârilor consiliului judeţean și a dispoziţiilor preşedintelui, conform legii și
aducerea la cunoştinţa publică a hotărârilor şi dispoziţiilor de interes general;
– urmăreşte modul cum se aduc la îndeplinire măsurile stabilite prin hotărârile consiliului judeţean și
dispozițiile președintelui;
– păstrează colecţia Monitorului Oficial al României; – întocmeşte programul de desfăşurare a lucrărilor şedinţelor consiliului judeţean;
– întocmeşte Monitorul oficial al judeţului şi îl difuzează celor în drept;
– întocmeşte lucrările pregătitoare privind organizarea şi desfăşurarea referendum-urilor pe plan local
(judeţean) şi a celor organizate pe plan naţional, conform prevederilor legale;
– formulează propuneri privind modificarea sau adoptarea regulamentului consiliului judeţean;
– sprijină comisiile consiliului judeţean, organizate pe domenii de specialitate;
– ţine evidenţa consilierilor judeţeni.
– asigură accesul la informaţiile de interes public comunicate din oficiu sau la cerere, în condiţiile legii;
– asigură buna organizare şi funcţionare a punctului de informare-documentare pentru accesul publicului la
informaţiile de interes public difuzate din oficiu;
– asigură informarea internă a personalului;
– asigură informarea interinstituţională;
– primeşte şi înregistrează cererile persoanelor care solicită, în scris, informaţii de interes public;
– redactează răspunsul către solicitant împreună cu informaţia de interes public sau cu motivaţia întârzierii ori
a respingerii solicitării, în condiţiile legii;
– transmite solicitarea către instituţiile sau autorităţile competente şi informează solicitantul despre aceasta, în
cazul în care solicitarea nu se încadrează în competenţele Consiliului Judeţean Călăraşi;
– ţine evidenţa cererilor adresate în scris privind informaţiile de interes public și urmărește soluționarea
acestora în termenul legal;
– asigură asistenţă pentru întocmirea documentaţiei prin care cetăţenii solicită eliberarea unor documente,
autorizaţii, certificate sau alte tipuri de acte oficiale;
– îndrumă cetăţenii către instituţiile care au în competenţă rezolvarea problemelor ridicate;
– furnizează informaţii asupra activităţii autorităţilor administraţiei publice locale, informaţii economice,
fiscale, legate de privatizare etc.;
– primeşte sugestii, reclamaţii, plângeri, direcţionându-le către compartimentele vizate şi urmăreşte
transmiterea răspunsurilor în timp util;
– furnizează informaţii de larg interes cetăţenesc (acte normative, evenimente importante pentru comunicate,
modul de acces la alte tipuri de servicii publice, etc.);
– oferă cetăţenilor informaţii de orientare juridică, colaborând dacă este necesar cu compartimentul de
specialitate al consiliului judeţean;
– participă la activităţile de organizare a schimburilor de experienţă cu organismele administraţiei de stat;
– furnizează date privind modul de obţinere a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire
conform legii;
– furnizează date cu privire la conţinutul documentaţiei ce stă la baza obţinerii autorizaţiei de construire
conform legii;
– ţine evidenţa chitanţelor remise de solicitanţi privind plata costurilor de copiere a
– materialelor solicitate;
– întocmeşte raportul de activitate privind accesul la informaţiile de interes public, în conformitate cu
prevederile legale;
– asigură primirea, evidenţa şi transmiterea spre rezolvare, la compartimentele de resort a petiţiilor
cetăţenilor, precum şi a propunerilor formulate de aceştia şi ia măsuri pentru expedierea la timp a răspunsurilor,
cu încadrarea în prevederile legale;
– întocmeşte, semestrial, raportul privind activitatea proprie de soluţionare a petiţiilor şi îl înaintează, spre
analiză, conducerii Consiliului Judeţean Călăraşi;
– organizează primirea în audienţă a cetăţenilor de către preşedinte, vicepreşedinţi şi secretarul judeţului
comunicând rezolvarea problemelor ridicate ;
– asigură participarea persoanelor interesate la lucrările şedinţelor publice conform prevederilor legale
privind transparenţa decizională în administraţia publică;
– primeşte propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate cu privire la proiectele de acte normative
supuse dezbaterii publice conform legii;
– asigură cadrul organizatoric desfăşurării în bune condiţii a participării cetăţenilor la şedinţele publice
conform prevederilor legale privind transparenţa decizională în administraţia publică;
– întocmeşte, anual, raportul privind transparenţa decizională şi se ocupă de publicarea acestuia în mijloacele
de informare publică;
– asigură convocarea lunară a membrilor Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică pe comisii de lucru;
– asigură convocarea trimestrială şi anuală a membrilor Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică pentru
desfăşurarea şedinţelor ordinare şi/sau extraordinare;
– execută lucrările de secretariat, necesare pregătirii şi desfăşurării şedinţelor atât ale membrilor Autorităţii
Teritoriale de Ordine Publică, cât şi ale comisiilor de lucru;- asigură primirea, înregistrarea, repartizarea şi expedierea corespondenţei, a petiţiilor şi sesizărilor
cetăţenilor către comisiile de lucru şi urmăreşte soluţionarea în termen a problemelor ridicate;
– asigură cadrul organizatoric pentru consultări ale comisiei de coordonare, cu membrii comunităţii locale şi
organizaţiile neguvernamentale, situaţii de urgenţă şi petiţii;
– asigură cadrul organizatoric pentru primirea în audienţă a cetăţenilor în vederea rezolvării problemelor de
natură socială, profesională şi drepturile omului;
– asigură corespondenţa cu unităţile de poliţie şi alte instituţii publice care au atribuţii de sprijin al
persoanelor aflate în situaţii de risc ori cu comportamente inadecvate (penitenciare, Direcţia de Sănătate
Publică, organizaţii neguvernamentale, Inspectoratul Şcolar Judeţean, primării, etc.);
– elaborează informări, rapoarte şi proiecte de hotărâri ale Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică, în
vederea evaluării şi monitorizării trimestriale şi anuale;
– informează cetăţenii despre activitatea Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică;
– redactează studii de specialitate, lucrări şi documentaţii în domeniul ordinii publice;
– asigură evidenţa tuturor documentelor legate de activitatea Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică;
– asigură cadrul organizatoric pentru conferinţele de presă ale Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică;
– colaborează cu factorii implicaţi în mass-media pentru o bună informare a cetăţenilor asupra activităţii
Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică;
– asigură publicarea, în mass-media, a unui extras din Planul strategic anual aprobat de autoritatea teritorială
de ordine publică, după ce a fost prezentat în şedinţa Consiliului Judeţean Călăraşi;
– acordă fără discriminare, în termen de cel mult 2 zile de la înregistrare, acreditarea ziariştilor şi a
reprezentanţilor mijloacelor de informare în masă;
– colaborează cu factorii implicaţi în activitatea mass-media din judeţ pentru o reciprocă informare în
domeniu;
– informează operativ despre luările de poziţii în presă, radio sau televiziune, ori pe alte căi, ale unor
organizaţii, organisme, grupuri de persoane sau persoane faţă de activitatea consiliului judeţean;
– face cunoscută poziţia consiliului judeţean faţă de problematica vieţii economice, sociale, culturale din
judeţ, precum şi faţă de evenimentele interne şi internaţionale;
– asigură, periodic sau de fiecare dată când activitatea consiliului judeţean prezintă un interes public imediat,
difuzarea de comunicate, informări de presă, organizarea de conferinţe de presă, interviuri sau briefinguri;
– asigură evidenţa tuturor documentelor legate de activitatea mass-media.
– înregistrează corespondența primită și o repartizează, potrivit rezoluției conducătorului instituției;
– urmăreşte soluționarea corespondenței instituției, în termen legal;
– expediază corespondenţa;
– ridică zilnic, de la poştă corespondenţa;
– întocmeşte nomenclatorul dosarelor, precum şi lista cu informaţiile, datele şi documentele ce constituie
secrete de stat;
– păstrează arhiva şi ia măsuri cu privire la selecţionarea şi conservarea acestora, asigurând predarea ei, în
termen, la arhivele statului;
– asigură folosirea documentelor şi eliberează copii sau extrase de pe documentele pe care le deţine, în
condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;
– predă corespondenţa consiliului judeţean, la poştă;
– predă corespondenţa către consilierii judeţeni şi instituţiile subordonate;
– gestionează arhiva consiliului judeţean şi eliberează copii de pe documentele arhivate;
– asigură informarea compartimentelor, la cerere, asupra noutăţilor editoriale şi gestionează publicaţiile, prin
bibliotecă;
– dactilografiază documente şi acte administrative;
– ţine evidenţa corespondenţei intrate în direcţie şi urmăreşte rezolvarea acesteia în termen;
– asigură secretariatul secretarului judeţului şi directorului direcţiei;
– asigură zilnic deplasarea secretarului județului și a personalului din Direcția juridică și administrație publică
cu autoturismul din patrimoniul județului, la solicitarea acestora, potrivit agendei de lucru.
Luni – Joi : 8:00–16:30
Vineri : 08:00-14:00
Cookie name | Active |
---|